אפלית נשים, גם בתקציב

אפלית נשים, גם בתקציב

ועדה: הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי; נוכחים: מירב בן-ארי, עאידה תומא סלימאן

עד כמה משפיע הפער בחלוקת התקציב בין גברים ונשים על חייהן של נשים? מי נותרו

 Buy cheap and genuine Windows 7 product key  |
 Windows 7 Product Key for Windows 32bit/64bit Updated 2016y  |
 Windows 7 Ultimate ISO download  |
 Windows 7 Product Key Generator 32 bit and 64 bit Full  |
 Legit Windows 7 Product Key Online Store, PayPal Support  |
 Windows 7 Ultimate with Service Pack 1 Product Key,Windows 7 Key Sale  |
 Windows 10 keys, office 2016 keys, windows 7 keys: Valid Key Shop  |
 Windows 7 Key  |
 Get Free Windows 7 Product Key  |
windows-10-education-key
windows-10-enterprise-key
office-2010-key
windows-7-key-sale
windows-10-home-key
windows-10-activation-key
windows-10-pro-key
office-2016-key
windows-10-key
office-2013-key
windows-10-iso
windows-7-key
windows-10-product-key

מאחור? 

בבואי לדיון בוועדה לקידום מעמד האישה ולשיוויון מגדרי ב-10.11.15 סברתי לתומי שחלק מהדיון ,אפילו רובו, יוקדש לחלוקת תקציב משרד הרווחה והשירותים החברתיים בין גברים לנשים המועסקים בידי המשרד בעיקר מבחינת שכרם, תנאים סוציאליים, חלקם בדרגות הבכירות וכד' ותהייה התייחסות לעובדי הקבלן המועסקים בידי גופים פרטיים או עמותות למיניהן והחלוקה המגדרית בהן.

מה הבינו במשרד הרווחה?

אלא שבמשרד הרווחה הבינו אחרת, ולדברי יו"ר הוועדה ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) כנראה שההנחיות לא היו ברורות. משרד הרווחה הראה מצגת ובה נתונים על חלוקת התקציב על פי מקבלי השירות נשים, נערות או ילדות מול גברים, נערים או ילדים, בהתאמה. מאחר שהאוכלוסייה הזקוקה לשירותי הרווחה נמצאת בעיקר בקרב הנשים 56% מהתקציב מקבלות נשים ואת השאר-גברים. כך כמובן את כול התקציב לשירותים שבהגדרה מקבלות אותו בעיקר נשים, קיבלו נשים או שירותים שבהם מקבלי השירות שבהגדרה הם בעיקר גברים, נהנו ממנו יותר גברים מנשים. יוצא שההבדל בהקצאת תקציבים למקבלי השירותים אינה קשורה למדיניות שונה כלפי גברים ונשים אלא תלויה בעובדות שלפיהן יש למשל יותר נשים מוכות במרכזי סיוע או ישנם נערים וגברים יותר מנערות ונשים בקרב האוטיסטים או בעלי הפיגור. זה לא יכול להסביר הבדל מגדרי בחלוקת תקציב המשרד.

ביטוח לאומי

download (3)

עאידה תומא-סולימאן יו"ר הוועדה

גם ראשת האגף למחקר במוסד הביטוח הלאומי הדגישה ש-60% מהקצבאות, כולל הבטחת הכנסה, משולמות לנשים, בעיקר בשל מצבן הנחות יותר של נשים בחברה הישראלית. בהתייחסה למצבת העובדים אמרה ראש האגף למחקר ש-80% מעובדי המוסד הן נשים אך במישרות הניהול מכהנת אישה אחת בלבד.

הבדל מגדרי בסל השירותים

לטענת ראשת הוועדה, בבדיקה שעשתה בעבר גילתה כי סל השירותים לגברים שקבע משרד הרווחה שונה מזה שמקבלות נשים במסגרת אותו שירות. מנכ"ל משרד הרווחה מר יבלון (שהוא חדש בתפקידו) הדגיש כי אין הבדל בתעריף של השירות שמקבלים אישה או גבר. לגבי הבדלים בסל השירותים נמסר כי הדבר ייבדק.

מצב מרכזי הסיוע

ראוי לציין כי מרבית המוזמנים לדיון היו נציגות של מרכזי סיוע לנשים מוכות. אילו אדם זר היה נוכח בדיון יכול היה לחשוב כי הבעייה החברתית המרכזית והקשה ביותר במדינת ישראל היא הטיפול בנשים מוכות. ייתכן שהדבר נבע מבקיאותה של יו"ר הוועדה בנושא זה בעקבות עיסוקיה בתחום לפני בחירתה לכנסת. יחד עם רצונה לשים את הנושא בקידמת הבמה ולהדגיש את הצרכים התקציביים שאף פעם אינם מסופקים. נציגות מרכזי הסיוע התמקדו בעיקר במחסור חריף בתקציב.  כיום התקצוב נעשה ע"פ פרמטרים ישנים של סל השירותים למרכזי סיוע . אין תקצוב ראוי למתן שירותים לילדי הנשים המוכות השוהות במרכזים אלה. דהיינו הדיון לא עסק ככלל בתקציב מגדרי אלא בתקציב החסר למרכזי סיוע לנשים מוכות.

51393910100681408290no

אילוסטרציה

                 

BenAri_Merav

מירב בן-ארי, חברת הכנסת היחידה שהגיעה

בדיון בוועדה נכחה בתחילתו חברת הכנסת מירב בן-ארי (כולנו) שהייתה עסוקה מאוד בכתיבה. היא לא אמרה דבר, לא העירה ולא השתתפה בדיון וכעבור כחצי שעה מתחילתו היא קמה ועזבה. שאר חברי הוועדה כלל לא נכנסו לדיון.

 

נגישות
HTML Generator Sample Page

האתר נבנה ע"י - 5BreadCrumbs