בחרתי לצטט בפתיחת העדות את דבריו של ח"כ אלי ישי כדי לתאר את תחושותיי במהלך הדיון ולאחריו (וכל מילה מיותרת ): "קצה קרחון של אנדרלמוסיה ובלאגן של טיפול הממשלה במצב חירום (..) בסרט הזה כבר הייתי ואת הברדק צריך לעצור"!
"מי מכריז על מצב חירום? הסמכויות לא ברורות אפילו לא למשרדי הממשלה (..) כולם מבולבלים, לא רק האזרחים".
בחדר מלא מפה לפה עד שלא ניתן היה להכניס את חלק מהמוזמנים, התכנסו בשבוע שעבר (ד') חברי ועדת הפנים ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון לדיון בנושא מוכנות העורף בשעת חירום. הדיון היה בהשתתפות השר להגנת העורף גלעד ארדן, היו"ר מירי רגב, ח"כ ומוזמנים רבים – משרדי ביטחון פנים, הגנת העורף, הגנת הסביבה, בריאות, תחבורה, תשתיות, פיקוד העורף, צה"ל, תשתיות, אנרגיה ומים, מרכז השלטון המקומי, חברת החשמל, נציגי רשויות, זק"א, ארגון איחוד והצלה וכו'.
הוחלט על הקמת צוותים של ח"כ שיטפלו בנושאים הבאים: הצלה, תשתיות, הגנת העורף ומשטרה, עיריות מגזר לא יהודי וחרדי, מידע ופיצויים. כמו כן נקבע שהוועדה תתכנס באופן רציף וקבוע ובהשתתפות כל השרים הנוגעים לנושא, שלהפתעתי פרט לשר להגנת העורף לא הוזמנו לדיון.
בסיום הדיון סיכמה היו"ר רגב, כי כל ממשלות ישראל לקו בנושא "העורף". צריכה להיות סמכות ואחריות ברורה ולמנות שר אחד אחראי. החזית היא העורף, ויש לעשות הפרדה בין היבטים אזרחיים להיבטים מבצעיים. הוחלט שתוגש בהקדם הצעת חוק פרטית "חוק העורף".
ע"פ הפרסום בחדשות ערוץ 2 השר להגנת העורף ארדן איים, כי אם תוך חודש לא יקבל סמכויות הוא מתפטר וסוגר את המשרד.