הדיווחים מדיוני הכנסת נאספים בידי מתנדבי ומתנדבות המשמר החברתי ומתפרסמים בעריכת מתנדבים מתחום העריכה
נכתב ע״י אמנון מרגלית
בתחילת דיוני הוועדה פתח היו"ר, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) וציין כי הוא התנגד נחרצות למתן הארכה נוספת לתקופה שבה על מארגן טיסה להשיב/להחליף לצרכן את התמורה לכרטיס טיסה שלא מומש. אולם הסגר הנוסף, מחד, והפעילות של חברות התעופה המשיבות כספים ללקוחות מאידך, שכנעו אותו להגיע לפשרה חדשה.
הצעת היו"ר היא שהוראת השעה המתירה השבה בתוך 90 יום תוארך ב-30 יום עד 30/11/2020. במהלך תקופה זו תושלם החקיקה בכל הנוגע לפיצוי שיוענק ללקוחות שלא קיבלו תמורה לכספם. השבה או כרטיס חליפי יהיו בתוך 21 יום ללא שינוי מהחוק המקורי.
לעומתו הודיעה היועצת המשפטית של רת"א (רשות התעופה האזרחית), עו"ד רננה שחר, כי עקב קשיים של לקוחות בתקשורת עם מארגני הטיסות, ההגדרה בהצעת החוק תהיה, במקום השבה/החלפה בתוך 21 יום מהודעת לקוח למארגן טיסה על כשל תמורה, תקופה של 30 יום מאי-ביצוע טיסה ללא צורך של פניית לקוח למארגן טיסה.
בישיבה דווח כי ״ארקיע״ סיימה את הליך ההשבה/החלפה ללקוחותיה, חברת ישראייר השיבה/החליפה ל-90% מלקוחותיה ואל על השיבה/החליפה ל-70% מלקוחותיה.
הרשות להגנת הצרכן תמכה בפשרה ובהארכת התקופה של הוראת השעה.
הוועדה אישרה את הארכת הצו.
כותב העדות סובר כי הוועדה החליטה החלטה נכונה.
– – – – –
אמנון מרגלית | ועדת הכלכלה: צו שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה – תיקון) (הארכת התקופה הקובעת) (תיקון), התשפ"א-2020 | 25-10-2020