הצעה לסדר יום בנושא תחבורה ציבורית בשבת
נכתב ע"י: אפיק עובד
17 בפברואר 2016
תגיות: שכר ותנאים סוציאליים, תחבורה, תעסוקה
ועדה: ועדת הכלכלה; נוכחים: רוברט אילטוב, נאוה בוקר, דוד ביטן, יואב בן-צור, יצחק וקנין, אורן חזן, איתן כבל, אורי מקלב
ביום שלישי ה-16.2 קיימה ועדת הכלכלה דיון בהצעה לסדר יום בנוגע לתחבורה ציבורית בשבת. בן-צור טוען שהנהגים לא מקבלים את יום החופש שלהם, שבת, כפי שמתחייב בחוקי העבודה במדינה.
כמה קווים בכלל נוסעים בשבת?
כבל שאל את נציגי משרד התחבורה: "כמה קווים נוסעים ללא אישור בשבת?" התשובה שקיבל הייתה: "אנחנו מנהלים את השבת ברישיונות של קווים ומי שחורג אנו מטפילו בו כדין אפילו אם זה מגיע לאישום פלילי ולשלילת רשיונות."
כבל דורש ממשרד התחבורה רשימה של כל הקווים שחרגו בנסיעה בשבת. מה הסיבות לחריגה? כמה מהקווים הם בעלי היתר? בכמה גדל מספר ההיתרים? בכמה הם חרגו בנסיעתם אחרי כניסת השבת?
נציג משרד התחבורה השיב: "ההיתר הוא על שעת היציאה של הקו ולא על שעת הסיום שלו שעלולה לחרוג. התכנון שלנו הוא כזה שהקווים יסיימו את נסיעתם לפני כניסת שבת.אעביר נתונים על כמה קווים סיימו את נסיעתם אחרי כניסת שבת."
מישהו בעד תחבורה ציבורית בשבת?
רוברט אילטוב ונאווה בוקר אומרים שהם בעד הסדר של תחבורה ציבורית בשבת כל עוד זה בתיאום עם הציבור החרדי וכל עוד זה גם שומר על החוקים של שעות העבודה והמנוחה של הנהגים.
אורי מקלב ויצחק וקנין, טוענים שהנסיעה בשבת לא משנה בכמה האחוזים קטנים, עדיין היא פוגעת בזכויותיהם של הנהגים.
יו"ר ועד העובדים של חברת אפיקים טוען שעשרות עובדים מגיעים לפעמים גם שעתיים אחרי כניסת שבת. כבל דורש נתונים. כך קרה גם עם רכבת ישראל.
תהייה שלי
לא נכח אף חבר כנסת שמזוהה עם טענות בעד תחבורה ציבורית בשבת. אין ספק שלדיון נכנסו הרבה ענייני דת ומדינה והרוב השמיע עמדה שלא רוצים לעבוד בשבת.
נכחו, אך בקושי
נאווה בוקר: אמרה משהו ויצאה לאחר כ-50 דקות מהדיון. רוברט אילטוב: אמר משהו ויצא לאחר כ-50 דקות מהדיון. יצחק וקנין: הגיע באיחור של כ-20 דקות ויצא לאחר 40 דקות. דוד ביטן: הגיע באיחור של כשעה מתחילת הדיון. אורן חזן: הגיע באיחור של כשעה ועשר דקות אמר משהו והלך.
שכר ותנאים סוציאליים תחבורה תעסוקה 2016-02-17