בשנת 2015 נהרגו 356 איש בתאונות דרכים, ואלפים נפצעו – חלקם נשארו נכים לכל חייהם. ב-29 במרץ ערכה ועדת הכלכלה דיון מסכם בנושא הקטל בדרכים. הצעה מרכזית וחשובה ביותר שעלתה בישיבה היא לקיים סדרת דיונים קבועה בנושא אחת לכמה זמן. ניכר כי חברי הכנסת שישבו בוועדה התייחסו לנושא בכובד ראש. התרשמתי לטובה גם מהדיונים הרציניים והעניינים, וגם מהמעקב שהוועדה עושה על הבקשות וההמלצות שהיא שולחת לגורמים השונים לשם שיפור המצב.
יו"ר הוועדה איתן כבל (המחנה הציוני) היה לא מעט בטלפון הנייד, אך ניהל לעניין את הדיון ונתן לכולם לדבר. עבד אל-חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת) העלה את הנושא הכאוב במיוחד של התאונות במגזר הערבי. עליזה לביא (יש עתיד) הגיעה באיחור של כעשרים דקות לדיון ועזבה אותו לאחר כעשר דקות. חברה לסיעה, ח״כ יעקב פרי, דיבר לעניין והציג הצעות לשיפור קונקרטיות.
חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין מהמחנה הציוני דיברה על המשפחות הפגועות ועל הנפגעים הפיזיים. ח״כ דב חנין מהרשימה המשותפת הגיע באיחור של כ-55 דקות, דיבר, ויצא לאחר כ-15 דקות.
לדברי ח״כ פרי: אחת לרבעון צריך לערוך דיון עדכון במצב תאונות הדרכים. הוא הציע ששופטים שעוסקים בתחום התעבורה יעברו הכשרה בתחום, ולהוסיף את נושא הנהיגה בכלי רכב כבדים (אוטובוסים, משאיות וכו') לעבודה מועדפת אחרי השחרור משירות בצה״ל.
ח״כ חאג' יחיא דרש אכיפה שוטפת בדרכים, במקום ״מבצעי אכיפה״. ח״כ נחמיאס-ורבין טענה כי לפני כל מעבר חצייה חייב להיות פס האטה.
דב חנין תמך בהצעתו של פרי לדיונים קבועים, ואמר שזו תהיה מתכונת טובה שיוצרת רצף חשוב.
יו״ הוועדה ח״כ כבל אמר: ״בדברי הפתיח שלי אכתוב על נושא האחריות. חייבים שיהיה על מי לצעוק בנושא הקטל בדרכים… תוך עשרה ימים אני רוצה טיוטה מסכמת עם המלצות על הנושא מכל הארגונים והמוסדות״.