בכנס החורף בלטו הניסיונות לשפר את חופש הבחירה וההחלטה של הצרכן.
הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – הוראות בעניין תכנית הטבות לצרכן) תמנע מצב אותו אנחנו מכירים היטב, שמחיר שירות עולה בתום תקופה מסוימת ואף אחד לא מודיע לנו. בתי עסק יחויבו להודיע לצרכן על סיום הטבה. ההצעה אושרה פה אחד.
הצעת חוק נוספת אשר תקל עלינו הצרכנים היא הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – ביטול עסקה באמצעי ההתקשרות), התשע"ו–2016. התחברות לשירותי אינטרנט, סלולר, טלוויזיה היא קלה, ובדרך כלל נוכל להתחבר בכל אמצעי תקשורת שנבחר. ברגע שנרצה להתנתק בחלק מהמקרים נחווה קשיים שמערימות החברות. ההצעה אשר עברה בקריאה ראשונה פה אחד באה לטפל בנושא זה. על פי הצעת החוק חברות יחויבו לאפשר ללקוח להתנתק באותו אמצעי בו נעשתה ההתקשרות.
הצעת חוק אשר נועדה לחסוך לצרכנים כסף ונפלה בקריאה טרומית היא הצעת חוק פיקוח על רווחי שיווק בתוצרת חקלאית, התשע"ו–2015. לפי ההצעה ייקבע מחיר מירבי לכל תוצרת חקלאית וחברות השיווק יפרסמו באופן בולט את המחיר בו קנו את התוצרת מהחקלאי, את הרווח שלהם ואת המחיר הכולל. מדובר בנושא חשוב, הרווח של הרשתות מול הרווח של החקלאים עולה תדיר לכותרות. ההצעה בוחרת לטפל בכשל השוק בצורה של שקיפות, שתאפשר לצרכן לדעת יותר ולבחור היכן לקנות.