יום שני, 2.7.12 – דיוני הוועדות / ארן רונדל

יום שני, 2.7.12 – דיוני הוועדות / ארן רונדל

ועדת הכלכלה

9:30 – הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס" 33), התשע"ב-2011

מדובר בהצעה לתיקון חוק נרחבת, אשר בעיקרה באה לסגור את הגולל על אפשרות בית עסק להוליך את הצרכן שולל, לנצל את חולשתו (בין אם מגבלה נפשית או פיזית או מצוקת זמן או כלכלית), לאיים עליו במפורש או במרומז או להפעיל עליו השפעה שלילית מכל סוג כדי שירכוש מוצר מכל סיבה פרט לרצונו החופשי. בבסיסו, החוק מכוון להשוות את חוקי הגנת הצרכן הישראליים לדירקטיבה האירופאית שמותקנת טיפין טיפין בשנים האחרונות. התיקון לחוק מצהיר שהוא יעזור לחזק את כוחו של הצרכן אל מול בתי העסק, ובכך לאפשר כלכלה בריאה ומושכלת יותר.

בעקבות דיון שנערך בתחילת מאי בהצעת החוק, הרשות הממשלתית להגנת הצרכן הוסיפה כמה סעיפים, שעיקרם מגביל את האפשרות לניצול קשישים ואיסור מכירה על בסיס אי פעולה (למשל, כשמקבלים בדואר ספר ועל מנת לא לרוכשו יש לשלוח אותו בחזרה).

ועדת החינוך התרבות והספורט

9:30 – הצעת חוק התכנון והבניה (תיקון מס" 98) (קרן ייעודית לחינוך מכספי היטל השבחה), התשע"ב-2012 של חה"כ יריב לוין. (פ/2595)

הצעת החוק קובעת שרשות מקומית תוכל להשתמש בחלק מהכספים הנאספים בהיטל ההשבחה שמשלמים לה קבלנים או בעלי בתים על מנת לממן שירותי חינוך שוטפים. עד כאן טוב ויפה. מדובר ברעיון שמוצא מקור חדש למימון שירותי חינוך לאזרח.

אלא מה? החוק מגביל את הסכום לשימוש לקרן ייעודית לחינוך עד 10% מהסכום הכללי של הכנסות העירייה מהיטלי השבחה. בנוסף, רק רשויות מקומיות שאינן גרעוניות יוכלו לעשות זאת. ולבסוף, התוכנית תידרוש אישור ממשרד הפנים ולהגיש תוכנית קדימה לחמש שנים בנושא.

בסופו של דבר נראה שהחוק 'זורק פירורים' של כסף, שנמצא ממילא אצל הרשות, ומשתמש בו כדי לספק שירותים שהרשות מחוייבת ממילא לספקם.

ועדת הכספים

10:00 – כוונת רשות המיסים להטיל מס של עד 48% על מענקי עידוד למתמחים בפרירפיריה או במקצועות במחסור

במסגרת הסכמי השכר והעבודה בין הרופאים למשרד האוצר בשנה שעברה הוחלט על שני מעמדות מקצועיים שיקבלו מענקי עידוד: רופאים מתמחים שיעבדו בפריפריה הגיאוגרפית של ישראל ויחזקו את מערכת הבריאות באותם אזורים; רופאים הבוחרים התמחות במקצועות רפואיים שאינם פופולריים ושחסרים בהם מומחים. באותו הסכם נקבע שגובה המס שישולם על מענקים אלה יקבע זמן מה לאחר חתימת ההסכם.

ובכן, האוצר קבע אותו על 48%. כמעט מחצית מאותם המענקים שהסכים האוצר בטובו להעניק לרופאים תחזור אליו דרך תשלום המסים. האוצר כנראה מניח שרופאים מרוויחים ממילא יותר מ-47,000 ש"ח לחודש וממסה אותם בהתאם. הוא כנראה שכח את המצוקה הקשה בגינה צעקו ושבתו לפני שנה; הוא כנראה שכח שרופאים בישראל מרוויחים פחות מעמיתיהם ברוב המדינות המערביות, ושאלה שעובדים בפריפריה מרוויחים אפילו עוד פחות מזה. הרי משום כך ניתן להם המענק מלכתחילה! הישיבה הזו באה להצביע על כך שהאוצר ממשיך בגישתו שיד אחת נותנת ואחרת לוקחת.

קראו את עדותה של רונית בר חיים על הדיון הקודם בנושא זה.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

נגישות
HTML Generator Sample Page

האתר נבנה ע"י - 5BreadCrumbs