פרופיל ועדת הכלכלה, לוח זמנים לתאריך 14.11.11

המשמר החברתי בכנסת

ועדת הכלכלה

יו"ר: כרמל שאמה (ליכוד).

נושאים עיקריים: מסחר ותעשייה; אספקה וקיצוב; חקלאות ודיג; תחבורה – ספנות, תעופה, מערכת הכבישים, תחבורה ציבורית, הרכבת והבטיחות בדרכים; איגוד שיתופי; תיאום ותכנון כלכלי; פיתוח; זיכיונות המדינה ואפורופוסות על הרכוש; רכוש הערבים הנעדרים; רכוש היהודים מארצות האוייב; רכוש היהודים שאינם בחיים; עבודות ציבוריות ובינוי ושיכון; צרכנות והגנת הצרכן; האנרגיות והתשתיות – גז, דלק וחשמל; תקשורת – דואר, טלפוניה נייחת וניידת, שידורי טלוויזיה ורדיו; הבנקאות למשקי בית; התיירות; מינהל מקרקעי ישראל; מים וביוב; זכות יוצרים ובית דין לתמלוגים; הגבלים עסקיים; הפיקדון על מיכלי משקה ותאגיד המיחזור; הגבלות העישון ופרסום מוצרי טבק.

חברי הוועדה: דוד אזולאי (ש"ס); ישראל אייכלר (יהדות התורה); רוברט אילטוב (ישראל ביתנו); אופיר אקוניס (ליכוד); דני דנון (קדימה); יצחק וקנין (ש"ס); יואל חסון (קדימה); ישראל חסון (קדימה); רוברט טיבייב (קדימה); חמד עמאר (ישראל ביתנו); עמיר פרץ (העבודה); נחמן שי (קדימה). ממלאי מקום: נינו אבסדזה (קדימה); דליה איציק (קדימה); ראלב מג'אדלה (העבודה); חנא סוייד (חד"ש); יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה).

לו"ז לוועדה:

יום שני, 14.11.2011 –

9:00 – סכנת סגירת מפעלים בעקבות הורדת מכסים הצעה לדיון מהיר של ח"כ פניה קירשנבאום. ועדת טרכטנברג המליצה להפחית את המכסים על מגוון גדול של מוצרים מיובאים. היא הכירה בכך שיש לצעד זה משמעות לא פשוטה עבור מפעלים יצרניים בישראל, אך היא קבעה שבסופו של יום צעד זה יגביר את התחרות בענפים רבים במשק והתחרות תדחוף את המחיר הסופי לצרכן כלפי מטה. הממשלה קיבלה את פרק זה של המלצות טרכטנברג והאוצר כבר נערך לבטל את המכסים על מגוון מוצרים, ביניהם טקסטיל. בעיות ענף הטקסטיל בארץ מוכרות וידועות כבר זמן רב. מפעלים רבים עברו לחו"ל, ואחרים שנשארו בארץ מדשדשים בין הפסד לאיזון. בבקשתה לדיון מהיר בנושא המצוין, ח"כ קירשנבאום מבקשת מהוועדה להידרש למצב הקשה של ענף הטקסטיל בארץ. היא טוענת, כפי שטוענים גם דוברי התעשיינים השונים, שהפחתת ההגנות המדיניות על הענף יהווה מסמר אחרון בארונו של ענף תעסוקה גוסס. התחרות הבינלאומית משאירה מפעלים ישראלים חסרי סיכוי להתמודד מול ארצות בהן ייצור הבגדים זול עשרות מונים. לו רק תינתן לענף הטקסטיל ההגנה הנדרשת לו, אומרים סנגוריו, הוא יוכל לשגשג שוב ולהעסיק אלפי אנשים בכל רחבי הארץ.

אתרי אינטרנט הוועדה:

אתר הכנסת: http://portal.knesset.gov.il/com3kalkala/he-il

אתר כנסת פתוחה: http://oknesset.org/committee/2/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

נגישות
HTML Generator Sample Page

האתר נבנה ע"י - 5BreadCrumbs