עמדת המשמר: בעד
המשמר החברתי תומך בהצעת החוק משום שהיא תגן על הציבור מול חברות התעופה
עיקרי החוק | תמצית הצעת החוק: הרחבת המקרים בהם זכאים נוסעים לפיצוי עקב שינוי או ביטול טיסה |
סוג ההצעה | פרטית |
סטטוס | עברה בקריאה טרומית |
שמות קודמים | |
מחבר הפירוש | מיכל עדן |
המצב כיום
כיום אין חובה של מפעיל הטיסה להנפיק כרטיסי טיסה בטווח זמן מסוים. מכיוון שהחוק הקיים בדבר פיצויים מדבר על נוסעים המחזיקים כרטיס טיסה ביד, אנשים רבים אינם זכאים לפיצוי במקרה של שינויים. בכל שדה תעופה ממנו יוצאת טיסה ישירה לישראל יש נציג אחראי על תלונות (לא ברור האם החוק מיושם לגבי כל שדה תעופה ממנו יוצאת טיסה לישראל).
מה הצעת החוק אומרת
מפעיל טיסה מחוייב להנפיק כרטיסי טיסה תוך 24 שעות ממועד התשלום עבור הכרטיסים. בנוסף הצעת החוק מסמיכה את הרשות להגנת הצרכן לאכיפת החוק וברור תלונות. מינוי נציג אשר אחראי על קיום זכויות אלו במקרה שינוי בטיסה בכל שדה תעופה אשר יוצאת ממנו טיסה אל ישראל ולא רק טיסות ישירות, ללא תלות בכמות הנוסעים על הטיסה, ובכל חניית ביניים.
השינויים הצפויים מאישור החוק
התיקון לחוק ירחיב את זכויות הטסים, ובמקרים לא מעטים יעניק זכויות למי שללא התיקון לא היו מקבלים פיצוי (למשל, אנשים שטיסתם בוטלה אך אין בידם עדיין כרטיס טיסה) וייקל עליהם לדעת את זכויותיהם.
מקורות
התיקון להצעת החוק: http://www.blitshtein-law.com/wp-content/uploads/2016/07/3137.pdf
זכויות בביטול טיסה, דה מרקר: http://www.themarker.com/consumer/tourism/1.1799725