חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 41)

מחבר הפירוש מחלקת המחקר
סוג ההצעה פרטית
עיקרי החוק עסקים שמתקשרים ללקחות בנוגע לביקור במעונם יעשו זאת ממספר גלוי.

 

המצב כיום

כמעט כל מכירה של מכשיר חשמלי גדול, כגון מדיח כלים או מכונת כביסה, מגיעה עם אחריות הספק לתקינות המוצר. משמעות האחריות היא לרוב ביקור ראשון עם ההפעלה הראשונה של המכשיר וביקור בבית הלקוח כל אימת שהמכשיר מתקלקל. משום כך נדרשים טכנאי המוצרים פעמים רבות לתאם את הגעתם עם הלקוח, ולפי החוק הקיים, להגיע מתוך שעתיים לאחר שהודיעו ללקוח שהם בדרך אליו. אלא שכאשר הטכנאים מתקשרים הם עושים זאת ממכשיר שמספר הטלפון שלו חסום, וכך אם הלקוח לא ענה לטלפון – או שלא עונה למספרים חסומים באופן גורף – הוא לא יקבל את השירות המגיע לו.

מה הצעת החוק אומרת

שיחות בתי העסק או נציגיו ללקוחות יתבצעו מטלפונים שמספריהם אינם חסומים למקבל השיחה.

השינויים הצפויים מאישור החוק

קישוריות יעילה יותר בין טכנאי ללקוח. למרבה הצער, הצעת החוק לא מתייחסת ספציפית לטכנאים שבאים לתקן טלפונים שצגיהם התקלקלו.
בדיוני הוועדה: הצעת החוק הורחבה לכך שכל נציג של עוסק יחויב לומר את שמו המלא ולהתקשר ממספר גלוי שמאפשר התקשרות בחזרה. החוק יחול על מגוון חברות גדולות, כגון מפעילי סלולר וטלפוניה, ספקי גז וחשמל ועוד.

היכן עומדת הצעת החוק

אושרה בקריאה שלישית ב-29.7.2014.

מקורות

הצעת החוק בכנסת פתוחה – http://oknesset.org/bill/7485/
חוק הגנת הצרכן – http://www.nevo.co.il/law_html/Law01/089_001.htm/

 

>>>> לרשימת כל הצעות החוק >>>>

נגישות
HTML Generator Sample Page

האתר נבנה ע"י - 5BreadCrumbs